Stel hier je vraag

Uitleg inflatiecorrectie zakelijk

Waarom moet ik als klant van T-Mobile inflatiecorrectie betalen?

Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland als gevolg van prijsinflatie. Hiermee stijgen ook ónze kosten en dat heeft gevolgen voor onze organisatie. Daarom verhogen wij elk jaar de vaste maandkosten van de meeste abonnementen. Hiervoor gebruiken we het inflatiepercentage dat door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) wordt bepaald. Het verhogen van de kosten met een inflatiepercentage noemen wij inflatiecorrectie.

Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland. Dit heet prijsinflatie. Hiermee stijgen ook ónze kosten en dat heeft gevolgen voor onze organisatie. Daarom verhogen wij elk jaar de maandkosten van de meeste abonnementen. Het verhogen van de kosten als gevolg van de prijsinflatie noemen wij inflatiecorrectie.

Voor welke abonnementen?
De prijsverhoging van 2016 geldt alleen voor abonnementen die ná 5 december 2010 en vóór 1 oktober 2015 zijn aangesloten. De verhoging geldt voor de volgende tariefplannen:
• Zakelijk Helder
• Flex Zakelijk
• Flex Bedrijfsbundel (Web)
• Stel Samen & Samengesteld
• T-Mobile Basis
• Relax ‘11
• Smart (Seconds, Start, Plus en iSmart)
• iAbonnement ‘11
• iPlan ‘08
• Bel & Sms (Web)
• Voordeelsim

Lees meer op onze website

Wat is het inflatiepercentage?
We gebruiken altijd het inflatiepercentage dat in de maand juni van het afgelopen jaar is vastgesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) over het jaar daarvoor. In juni 2015 stelde het CBS de inflatie vast op 1,0 %.
Het is mogelijk dat andere bedrijven een ander percentage gebruiken. In dat geval gebruiken zij een andere ‘peilmaand’ dan juni.

Berekening op uw factuur
Uw maandelijkse abonnementskosten worden in januari 2016 verhoogd met het 1,0%. Dat is het inflatiepercentage van juni 2015. De inflatiecorrectie geldt niet voor aanvullende bundels en diensten.

Flex Zakelijk
Heeft u een Flex Zakelijk of Flex Zakelijk Bedrijfsbundel (web) abonnement? Dan wordt de inflatiecorrectie toegepast op de nationale gebruikskosten (bellen, sms, mms en internetgebruik per MB) in plaats van op uw maandelijkse abonnementskosten. Bij deze abonnementen wordt de inflatiecorrectie ook toegepast als er minder dan 3 maanden van uw contract verstreken zijn.

Niet het antwoord op je vraag?

Heb je je antwoord toch niet gevonden? Neem dan contact met ons op.

Ik wil contact