Stel hier je vraag

Uitleg inflatiecorrectie particulier

Waarom moet ik als klant van T-Mobile inflatiecorrectie betalen?

Ieder jaar stijgen de prijzen in Nederland. Dit heet prijsinflatie. Hiermee stijgen ook ónze kosten en dat heeft gevolgen voor onze organisatie. Daarom verhogen wij elk jaar de vaste maandkosten van de meeste abonnementen. Het verhogen van de kosten als gevolg van de prijsinflatie noemen wij inflatiecorrectie.

Voor welke abonnementen?
De prijsverhoging van 2016 geldt alleen voor abonnementen die ná 5 december 2010 en vóór 1 oktober 2015 zijn aangesloten of vernieuwd. Klik op de link hieronder en klik op ‘Welke abonnementen worden in prijs verhoogd?’ om te zien of de inflatiecorrectie ook voor jouw abonnement geldt.

Lees meer op onze website

Wat is het inflatiepercentage?
Dit percentage bepalen wij natuurlijk niet zelf; we gebruiken altijd het inflatiepercentage dat in de maand juni van het afgelopen jaar is vastgesteld door het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) over het jaar daarvoor. In juni 2015 stelde het CBS de inflatie vast op 1,0 %.
Het is mogelijk dat andere bedrijven een ander percentage gebruiken. In dat geval gebruiken zij een andere ‘peilmaand’ dan juni.

Berekening op je factuur
In januari 2016 verhogen wij de maandelijkse kosten van een abonnement met 1,0 %. De prijsverhoging geldt voor het maandbedrag van je abonnement. Aanvullende bundels en kosten buiten je bundel worden niet meegerekend.

Niet het antwoord op je vraag?

Heb je je antwoord toch niet gevonden? Neem dan contact met ons op.

Ik wil contact