Stel hier je vraag

Uitleg en voorwaarden Nummerbehoud particulier

Hoe kan ik Nummerbehoud aanvragen?

Met Nummerbehoud van T-Mobile kun je jouw mobiele nummer gratis behouden. Bijvoorbeeld als je overstapt van een andere provider naar T-Mobile, of als je jouw T-Mobile nummer voor een ander T-Mobile abonnement wilt gebruiken. Ook met PrePaid kun je gewoon je telefoonnummer behouden. Je regelt T-Mobile Nummerbehoud in 6 eenvoudige stappen:

1. Schaf een T-Mobile simkaart aan (abonnement of PrePaid) en geef aan dat je je mobiele nummer wilt behouden. Voor het indienen van de aanvraag hebben wij nodig:
    • je naam, adres en woonplaats
    • het te behouden mobiele nummer
    • de naam van je huidige provider
    • of je bij jouw huidige provider als particuliere of zakelijke klant bent geregistreerd
    • het simkaartnummer bij jouw huidige provider
    • de gewenste datum voor Nummerbehoud

2. Zodra jij je simkaart ontvangt, dient T-Mobile een aanvraag voor Nummerbehoud in bij jouw huidige provider. Met dit verzoek wordt automatisch ook een aanvraag ingediend voor het opzeggen van je huidige aansluiting. Dit hoef je dus niet zelf te doen.

3. Het in behandeling nemen van de aanvraag duurt maximaal 2 werkdagen. Na goedkeuring ontvang je per sms een bevestiging van de datum van overzetting.

4. De dag voor het Nummerbehoud stuurt T-Mobile je ter herinnering nog eens een sms-bericht.

5. Op de dag van het Nummerbehoud heeft je oude simkaart op een gegeven moment geen bereik meer. Plaats vanaf dan je nieuwe T-Mobile simkaart in je toestel. Na (maximaal) enkele uren ben je vervolgens bereikbaar op het T-Mobile netwerk met je eigen mobiele nummer.

6. Nummerbehoud is succesvol afgerond. Zodra de overzetting is voltooid, sturen wij je een bevestiging per sms.

Wil je een ingediende aanvraag tussentijds annuleren? Neem dan telefonisch contact met ons op.

Goed om te weten
Image Jouw huidige provider kán bezwaar maken tegen het overzetten van je mobiele nummer naar T-Mobile, als je nog binnen contract of opzegtermijn zit, of als de door jou verstrekte aanvraaggegevens niet correct zijn.
Image Heb je een nieuw T-Mobile abonnement en gaat Nummerbehoud niet door? Dan gaat je T-Mobile abonnement in met het tijdelijke nummer wat je van ons hebt gekregen. Dit gebeurt na de termijn die genoemd wordt in het contract of de algemene voorwaarden. 

Image Als je meerdere mobiele nummers wilt meenemen, dien dan per nummer een aanvraag in.
Image Als je op de dag van de omzetting niet in Nederland bent, kunnen wij niet garanderen dat je direct bereikbaar bent als het Nummerbehoud is afgerond. Het is dus wel mogelijk, maar er zijn risico’s aan verbonden wat betreft je bereikbaarheid. Zet altijd je toestel een keer uit en aan, als je niet bereikbaar bent.

Let op! Ligt de opzegdatum nog eerder in de toekomst dan kan het zijn dat je huidige provider een schadevergoeding voor je abonnement in rekening brengt.

Niet het antwoord op je vraag?

Heb je je antwoord toch niet gevonden? Neem dan contact met ons op.

Ik wil contact