Stel hier je vraag

Cloud&Clear: problemen met vaste toestel

Hieronder leest u wat u kunt doen wanneer zich een probleem voordoet met het vaste toestel

Naast de mobiele telefoons kunt u met Cloud&Clear ook gebruik maken van vaste toestellen.
Als u een probleem ervaart met het vaste toestel staan hieronder enkele veelgestelde vragen én de antwoorden.

Storing Mogelijke oorzaak of mogelijke vervolgstap
Storing op settings-niveau 
> Toestel komt niet in de status ‘VERGRENDELD‘ Netwerk probleem, netwerkkabel niet in de goede aansluiting of poort staat in verkeerde Vlan
> IP-adres voor teleworker gateway klopt niet  Aanpassen d.m.v. 7 ingedrukt houden bij opstarten toestel
> Toestel heeft IP-adres dat in een verkeerd IP-subnet zit  Toestel op default fabrieksinstellingen zetten; opstarten en volume knop pijltje naar beneden drukken
> Gebruikerswachtwoord voor hotdesking incorrect  / gebruiker kan niet inloggen  Aanpassen in ORIA bij gebruiker
> Niet-werkende features  (BLF, telefoonboek, twinning, etc. etc. etc.)   Kijk of de functie wel goed is ingevuld onder de toets
Melding bij opstarten toestel
Missing option 128+ (of ander nummer) Netwerk probleem, mogelijke oorzaak toestel moet in teleworkmode
Contacting server Netwerk probleem, toestel kan geen verbinding maken met telefonieomgeving (tenant)
Waiting for DHCP Wacht op een IP adres -> netwerk probleem
Use superkey to send pin Toets *** + [toestelnummer van werkplek] gevolgd door superkey (grijs/blauwe knop); het toestel moet nu in de status ‘VERGRENDELD‘ komen
Use holdkey to send pin Toets *** + [toestelnummer van werkplek] gevolgd door holdkey (rode knop); het toestel moet nu in de status ‘VERGRENDELD‘ komen
Install TW password Het toestel is nooit aangemeld in de Telework server, voer het wachtwoord in
Connection refused  Toestel is niet bekend in de MBG (Teleworkserver)
‘VERGRENDELD‘ Er moet een gebruiker inloggen op het toestel
Storing op hardware-niveau 
> One way audio  Netwerk probleem
> Headset werkt niet  Opnieuw aanmelden of kijken of de stekker in de juiste aansluiting zit
> Problemen met echo  Netwerk probleem
> Toets is lam en/of werkt niet   Toestel defect
> On-hook / off-hook knopje is lam Hoorn is defect
> Scherm geeft te weinig contrast Aanpassen op een 5312 d.m.v. pijltjes toetsen en bij een 5330 via grijze superkey instellingen
> Scherm is kapot  Toestel opsturen naar CallHosted
> Geen IP-verbinding  (controle of juiste poort voor Ethernetkabel is gebruikt)  Netwerk probleem, netwerkkabel niet in de goede aansluiting of poort staat in verkeerde Vlan
> Display van het toestel geeft niets aan en het display licht niet op bij het opstarten Mogelijke oorzaken: PoE adapter defect, switch waar het toestel op is aangesloten defect. Probeer een aansluiting van een werkend toestel. Controleer of alle snoeren in de juiste aansluitingen zitten. Eventueel de hoorn omwisselen. 

Niet het antwoord op je vraag?

Heb je je antwoord toch niet gevonden? Neem dan contact met ons op.

Ik wil contact