Stel hier je vraag

Reden afwijzing voor particulier abonnement

Waarom is mijn aanvraag voor een T-Mobile abonnement afgewezen?

Wat vervelend dat jouw aanvraag voor een abonnement niet is goedgekeurd!
Hiervoor kunnen verschillende redenen zijn. Hieronder lees je de meest voorkomende redenen.

1. Te snel
• Als je een abonnement afsluit en binnen twee maanden nóg een nieuw abonnement aanvraagt, dan wordt de tweede aanvraag afgewezen.
• Heb je een aanvraag ingediend maar heb je daar nog geen reactie op? Dien dan niet weer een aanvraag in: de tweede aanvraag wijzen we automatisch af.

2. Betalingsachterstand
Heb je al een abonnement bij T-Mobile, en heb je daar een betalingsachterstand? Dan wijzen we een nieuw abonnement automatisch af. Betaal eerst je openstaande facturen en probeer het dan nog eens.

3. Toestelkrediet
Heb je een abonnement mét toestel aangevraagd? Dan heb je waarschijnlijk gekozen voor een toestelkrediet.
Als je toestelkrediet in totaal meer dan € 250,- is, dan zijn wij verplicht om in het BKR-register jouw gegevens te controleren. Als je een negatieve registratie hebt bij het BKR, dan mogen we jou geen toestelkrediet geven.

Als je toestelkrediet in totaal meer dan € 250,- is, dan moeten we ook controleren of je genoeg bestedingsruimte hebt voor het krediet. Daarom hebben we gevraagd om je inkomen en woonlasten op te geven. In de uiteindelijke berekening moeten we ook controleren of je al lopende kredieten hebt. Dit geeft het BKR aan ons door, en kan ervoor zorgen dat we je geen toestelkrediet mogen aanbieden.

Meer weten? We leggen het je uit

4. Risico-onderzoek

Bij de aanvraag van een nieuw abonnement voert T-Mobile een risico-onderzoek uit. Met dit risico-onderzoek bepalen wij het te verwachten betaalgedrag en het risico op ‘niet betalen’. Op basis van het onderzoek wordt besloten of je wordt goedgekeurd voor het gekozen abonnement. 
Voor dit onderzoek gebruiken we gegevens van drie partijen:
 Focum verzamelt informatie afkomstig uit openbare bronnen, rechtbanken, incassobureaus en deurwaarders.
Experian verzamelt en verwerkt gegevens als betalingservaringen, schuldsaneringen en faillissementen om haar opdrachtgevers te helpen bij het beperken van financiële risico's.
• Stichting Preventel registreert van personen en bedrijven of zij bij één of meerdere telecomproviders een openstaande vordering hebben.

Afgewezen, en nu?
• Controleer eerst of een van bovenstaande redenen voor jou geldt.
• Controleer of de persoonsgegevens die je hebt ingevuld bij de aanvaag wel kloppen. Een foutje in je geboortedatum of postcode kan grote gevolgen hebben in het risico-onderzoek.
• Heb je zelf geen reden voor de afwijzing kunnen vinden? Dan kun je contact met ons opnemen.

Niet het antwoord op je vraag?

Heb je je antwoord toch niet gevonden? Neem dan contact met ons op.

Ik wil contact