Stel hier je vraag

Uitleg wettelijk herstelrecht en garantie

Wat valt er onder de garantie of het wettelijk herstelrecht van mijn telefoon?

De garantietermijn of het wettelijk herstelrecht van door T-Mobile geleverde toestellen is standaard 24 maanden. De garantietermijn van accessoires staat op onze pagina met reparatievoorwaarden.

Binnen de garantie valt
• Een defect aan je telefoon dat veroorzaakt is door een fabricagefout.
• Een defect aan je telefoon dat veroorzaakt is door software die door de fabrikant of door T-Mobile op je telefoon is geplaatst.

Binnen de garantie valt niet
• Schade door gebruik, zoals: valschade, stootschade, drukschade en vochtschade.
• Een defect veroorzaakt door software die niet door de fabrikant of door T-Mobile op je telefoon is geplaatst.

Voorwaarden
• Onze reparatiepartner bepaalt of een defect onder de garantie valt of niet.
• In geval van een gebarsten scherm wordt een toestel nooit door T-Mobile omgeruild. Als het reparatiecentrum beslist dat de barst ontstaan is door een fabricagefout dan herstelt het service centrum de schade of ruilen zij het toestel om.

• Na een reparatie blijft de standaard garantietermijn geldig. Daarnaast heb je drie maanden garantie op de uitgevoerde werkzaamheden.
De garantie vervalt als je je toestel simlockvrij hebt gemaakt zonder tussenkomst van T-Mobile. Wij adviseren je de kassabon en/of de afleverbon van je telefoon te bewaren. Zo voorkom je onduidelijkheden over de aankoopdatum en dus de garantietermijn.


Vochtschade

Wat is vochtschade en hoe ontstaat het in mijn telefoon?
Een mobiele telefoon bevat elektronische onderdelen die gevoelig zijn voor vocht. Vochtschade ontstaat niet alleen als de telefoon direct in contact is geweest met een grote hoeveelheid vocht (bijvoorbeeld een val in bad). Ook andere situaties kunnen uiteindelijk leiden tot vochtschade. Bijvoorbeeld:
bellen in de regen
sporten met je telefoon dicht op je lichaam
de telefoon in de badkamer leggen terwijl je onder de douche staat

Hoe weet ik of mijn telefoon vochtschade heeft?
Vocht in een toestel is aan de buitenkant vaak niet te zien en leidt soms pas op een later moment tot defecten. Bovendien kan vocht ervoor zorgen dat een toestel steeds meer defecten gaat vertonen. In de meeste toestellen zitten indicatoren die bij aanraking met vocht van kleur veranderen. Meer informatie hierover lees je op de website van onze reparatiepartner Dynafix. Op de website van Apple vind je specifieke informatie over Apple-producten.

Als je twijfelt of het echt om vochtschade gaat, dan kun je een second opinion aanvragen bij een ander door de fabrikant erkend reparatiecentrum. Het komt echter zelden voor dat een dergelijk reparatiecentrum tot een andere conclusie komt, omdat alle reparatiecentra met dezelfde internationale analysemethoden werken. Als bij de second opinion toch geen vochtschade wordt geconstateerd, neemt T-Mobile de onderzoekskosten van de second opinion en de reparatie voor haar rekening. Als de second opinion leidt tot dezelfde conclusie, dan zijn de kosten van de second opinion en de reparatie voor jou.

Niet het antwoord op je vraag?

Heb je je antwoord toch niet gevonden? Neem dan contact met ons op.

Ik wil contact