Stel hier je vraag

Problemen met sms versturen of ontvangen

Waarom kan ik geen sms’jes versturen of ontvangen?

Als je geen sms’jes kunt versturen of ontvangen, dan kan dit meerdere oorzaken hebben.
Wij adviseren je het volgende te controleren:


• Zet je telefoon eens uit en weer aan; daarmee wordt het toestel opnieuw aangemeld op het netwerk en dat lost in veel gevallen 'vanzelf' het probleem op.

• Staat het sms-centralenummer correct in je toestel? Dit sms-centralenummer moet zijn: +316 2400 0000 
Je kunt dit controleren en eventueel zelf aanpassen in de sms-instellingen van uw toestel. 
Kijk hiervoor in de handleiding van je toestel of raadpleeg onze Toestelhulp

Ga naar de Toestelhulp

• Heb je een blokkade? Als je simkaart geblokkeerd is, bijvoorbeeld in verband met een betalingsachterstand, kun je geen sms versturen.


• Is er voldoende ruimte in je inbox? Als je inbox vol is, kunnen er geen sms'jes worden afgeleverd. Na ongeveer 2 dagen proberen wordt de sms definitief niet meer verstuurd.


Kun je na deze controles toch nog geen sms’jes versturen of ontvangen? Neem dan contact met ons op.

Niet het antwoord op je vraag?

Heb je je antwoord toch niet gevonden? Neem dan contact met ons op.

Ik wil contact